عشق


عشق


نامه رياضي دان به معشوق

عزيز جفاکار به بطلميوس سوگند که نيروي عشقت کسر عمرم را معکوس نموده و به خرمن هستي ام ا تش زده است . انگار عمر من تابع وفاي توست. قامت رعنايم از هجر تو منحني شده و تير عشقت همچو برداري که موازي آرزوهايم تغيير مکان داده باشد و شلجمي قلبم را ناقص ساخته است. شب هاي فراق که با حرکتي تناوب مانند مکعبي اين رو و ان رو مي شود چنان نحيفم ساخته که هرگاه به مزدوج خويش در ايينه مي نگرم خيال مي کنم از زير راديکال بيرونم اورده اند.

در دايره عشقت اسيرم و مرکزي نمي يابم که اني فارغ از خيال تو معادله n مجهولي زندگي ام را حل کنم ...

روش فيثاغورث را به خواب ديدم که از وجود سر گشته ام مشتق ميگرفت خدا خدا کردم که ريشه اي نيابد تا هميشه سيري صعودي به سوي تو پيدا کنم. اما ناگهان خيال کردم که تابع نيستم و چون اين سخن با وي در ميان نهادم فرجه لبهايش به مسطحه 90 درجه از هم به خنده اي جنون اميز گشوده گشت و گفت :  « اي حيران و اي سينوس عشق مگر نداني که پرانتز و جودت بستگي مستقيم به تغييرات دل معشوق دارد؟»…

لذا از بي خبري خويش معذرت خواسته از محضرش بخشايش طلبيدم .

هر شب چون پلک هايم به هم مماس مي شود و حدي به بينهايت مي يابم تو را مي بينم با زيبايي ونوس به قوه n به سويم ميل داري و زماني که شکل به علاوه پيدا مي کنم در مي يابم که منحني هاي ارزوي من و وصال تو نقطه ي برخوردي ندارند ولي شايد بر اساس هندسه ي اقليدسي مانند دو خط موازي باشند که در بي نهايت به هم مي رسند.

اَنگاه که بر محور تانژانت نا اميدي سرگردان هستم عشقت برايم مبدأ اميد‏‏‏ است و زمانيکه از کسينوس هاي بي وفاييت فاکتو ر مي گيرم از کروشه رخسارت چشمکي دلفريب به وفاي مجهول و ممتنع نو يدم ميدهي.

اوه ! دلدار بي وفا زماني که اپسيلن هاي وعده هاي تو را در بينهايتهاي اميدهاي خود ضرب مي کنم و از بي وفايي و جفاهاي تو به تعداد نامحدود انتگرال مي گيرم باز هم خوشحال هستم چو ن حدي د ا ر د و جهت باقيمانده هنوز مثبت است.

زماني که در مي يابم صورت کسر وصالت صفر شده و اميد من برابر هيچ خواهد شد و قطره هاي اشک با تصاعدي هندسي بر انحناي گونه ام نزول مي کند ، اما اميدوارم که جدول جفايت غلط باشد. اما افسوس حتي با حساب احتمالات هم اميد وصلت از محالات است . ديگر بيش از اين به فرمول وجودت دست نمي برم اما اميدوارم که تالس بزرگ دل سنگينت را نسبت به من نرم نمايد و بيش از اين محتاجم نسازد که در لگاريتم انديشه به دنبال اندازه ي تقريبي وفايت بگردم


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: زهرا | تاريخ: یک شنبه 29 اسفند 1389برچسب:نامه , | موضوع: <-PostCategory-> |